歌手:Print Songz
歌名:Gone
一首讓人聽起來感覺無比淒美的歌,背景音樂中女孩緩慢低吟和略帶憂傷的Rap將此曲烙上悲傷的情感!讓人久久難以忘懷,沉醉憂傷!! 就像周董的歌-夜的第七章,Lara(女聲)與RAP搭配的天衣無縫
如果邪惡 是華麗殘酷的樂章
(那麼正義 是深沉無奈的惆悵)
它的終場 我會 親手寫上
(那我就點亮 在灰燼中的微光)
晨曦的光 風乾最後一行憂傷
(那麼雨滴 會洗淨黑暗的高牆)
黑色的墨 染上安詳
(散場燈關上 紅色的布幕下降)


歌詞:
There's a thousand words that i could say
我可以說出千言萬語
to make you come home (yeah)
請求你回家
seems so long ago you walked away
and left me alone
你離開我 仿佛是很久以前的事
and i remember what you said to me
我記得你對我說的每一句話
you were acting so strange
你表現得那麼不自然
and maybe i was too blind to see
或許是我矇蔽雙眼 才沒有察覺
that you needed a change
你需要的是

was it something i said, to make you turn away
是我說了什麼嗎 讓你別過頭
to make you walk out and leave me cold
(ohh ohh ohh ohh ohh)
轉身離開 留下冰冷的我
if i could just find a way
我多希望我能找到一個
to make it so that you were right here
right now
能讓你 就現在 就在這裏 留在我身邊的方法

chorus:
i've been sittin here
我坐在這裏
can't get you off mind
無法忘卻你
i try my best to be a man and be strong
我盡力去做一個堅強的男人
i drove myself insane
我快把自己逼瘋了
wishing i could touch your face (touch your face)
多希望我能碰觸你的臉龐 (碰觸到你的臉龐)
but the truth remains you're gone
但是事實就是,你不在了
(you're) gone
(你已經)不在了

(baby you're) gone
(寶貝你)不在了
(girl you're gone. baby girl you're)
(寶貝你不在了 寶貝女孩你已經)
gone
不在了...
(you're) gone
(你)不在了
(you're)
(你...)

now i don't wanna make excuses baby
現在我不想要找藉口 寶貝
won't change the fact that your gone (no, no)
因為那不能改變你已經離開我的事實 (不能,不能)
but if there's something that i could do
可是如果有什麼我能做的
won't you please let me know
可不可以請你告訴我
the time is passing so slowly now
時間流逝的如此緩慢
guess, that's my life without you
我猜 這就是我沒有你的生活
(guess, that's my life without you)
(我猜 這就是我沒有你的生活)
and maybe i could change my every day
或許我可以改變我每天的生活
but baby i don't want to
但是 寶貝 我並不想那樣

i'll just hang around and find some things to do
就閑晃著 找些什麼事來做
to take my mind off missing you (take my mind off missing you)
為了讓自己不想念你 (讓自己不想念著你)
and i know in my heart you can't say that you
don't love me too
而且在我心中我也知道 你不能說你不愛我
please say you do
請說你也愛我
yeah...
耶...

chorus:
i've been sittin here (sitin' here)
我坐在這裏 (坐在這裏)
can't get you off mind (get you off my mind)
無法不想你 (不想著你)
i try my best to be a man and be strong
(my best to be a man and be strong)
我盡力去做一個堅強的男人 (盡我所能去做一個堅強的男人)
i drove myself insane
我快把自己逼瘋了
wishing i could touch your face
(wishing i could touch your face)
多希望我能碰觸你的臉龐 (多希望能夠碰觸到你的臉龐)
but the truth remains
但是事實就是
(truth remains you're)
(事實就是 你)
gone
不在了...
(you re) gone
(你)不在了
(you re) gone
(你)不在了
(you re gone)
(你已經不在了)
(you re) gone
(你)不在了
(you re) gone
(你)不在了

what will i do if i can't be with you
如果我不能和你在一起 我能做些什麼?
tell me where will i turn to
告訴我 我該怎麼走
baby, who will i be
寶貝 我會成為什麼樣的人
now that we are apart
現在我們分開了
am i still in your heart
我還依舊在你心中麼?
baby why don't you see
寶貝 為什麼你不明白
that i need you here with me
我需要你和我在一起
ohh... 哦...


i've been sittin here (sitin' here)
我坐在這裏 (坐在這裏)
can't get you off mind (get you off my mind)
無法不想你(不想著你)
i try my best to be a man and be strong
(my best to be a man and be strong)
我盡力去做一個堅強的男人 (盡我所能去做一個堅強的男人)
i drove myself insane
我快把自己逼瘋了
wishing i could touch your face
多希望我能碰觸到你的臉龐
(oh could you baby)
(哦 你可以麼 寶貝?)
but the truth remains
(the truth remains you're gone)
但是事實就是
(哦哦寶貝 事實就是你已經...)

gone
不在了...

(you're) gone
(你)不在了
(you're) gone
(你)不在了
(you're gone)
(你不在了...)
(baby girl you're) gone
(我的寶貝女孩你已經)不在了...
(you're) gone
(你)不在了
but the truth remains you're
但是事實依然是 你已經
gone
不在了


arrow
arrow
    全站熱搜

    Jessie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()